1. Sınıf Ders İçeerikleri
1.Sınıf Ders içerikleri
DERSİN ADI |
OLASILIK VE İSTATİSLİĞE GİRİŞ I |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 101 -Zorunlu |
AKTS |
(2 2 3) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Kümeler ve sınıflar, sigma cebir, olasılık ölçüsü ve olasılık uzayı, olasılık uzaylarına bazı örnekler, koşullu olasılık, Bayes kuralı, bağımsızlık, olasılık deneyi, örnek uzaylar ve olaylar, olasılık deneylerinin modellenmesi, matematiksel modeller, istatistik biliminin tanıtılması, rasgele değişkenler, olasılık fonksiyonu, beklenen değer ve varyans, moment çıkaran fonksiyonu, Düzgün, Bernoulli, Binom, Geometrik, Hipergeometrik dağılımlar ve bu dağılımların model olarak kullanıldığı yerler. |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler, ev ödevleri. |
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
OLASILIK VE İSTATİSLİĞE GİRİŞ II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 102 –Zorunlu |
AKTS |
(2 2 3) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Rasgele değişken dağılım fonksiyonu ve özellikleri, dağılım fonksiyonu yardımı ile olasılık hesabı, sürekli rasgele değişkenler ve olasılık yoğunluk fonksiyonları, beklenen değer ve varyans, moment çıkaran fonksiyonu, medyan, mod, basıklık ve çarpıklık, rasgele değişkenlerin dönüşümleri, düzgün, üstel, normal dağılım ve bu dağılımların model olarak kullanıldığı yerler. |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler, ev ödevleri. |
TEACHING LANGUAGE |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
MATEMATİK I |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
MAT 103 –Zorunlu |
AKTS |
(4 2 5) |
SAAT / HAFTA |
6 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Ön bilgiler, kümeler ve kartezyen çarpım, sayı sistemleri, bağıntılar, fonksiyonlar, fonksiyonun tanımı, fonksiyon çeşitleri, uzaklık fonksiyonu ve R nin metrik uzay olması ve komşuluklar, fonksiyonlar üzerine işlemler, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar, diziler, dizinin tanımı, ilgili kavramlar ve dizilerin yakınsaklığı, diziler üzerinde işlemler ve ilgili teoremler, cauchy dizisi, aritmetik ve geometrik diziler, fonksiyonlarda limit ve süreklilik, limit kavramı, limit ve sürekliliğin tanımları, tek yanlı limitler, süreklilikle ilgili teoremler, genelleştirilmiş limitler ve bazı belirsizlik çeşitleri, türev ve uygulamaları, türevin tanımı ve geometrik anlamı, türev alma kuralları, türev ile ilgili temel teoremler, rolle teoremi, ortalama değer teoremi, L’hospital kuralı, ekstremum problemleri, asimptotlar, grafik çizimleri, bir fonksiyonun diferansiyeli ve yaklaşık hesaplarda kullanılması
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Teorik anlatıma dayalı ders,problem çözmeye dayalı uygulama ile birlikte yürütülmektedir. |
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
MATEMATİK II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
MAT 104 –Zorunlu |
AKTS |
(4 2 5) |
SAAT / HAFTA |
6 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Belirsiz integraller kavramı ve integrasyon metotları, rasyonel fonksiyonların integrali, kısmi integrasyon metodu, trigonometrik fonksiyonların integralleri, belirli integraller, alan hesapları, ortalama değer teoremi, genelleştirilmiş integraller ve seriler, Taylor ve Maclourin serileri.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Teorik anlatıma dayalı ders,problem çözmeye dayalı uygulama ile birlikte yürütülmektedir. |
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
LİNEER CEBİR I |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
MAT 105 –Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Matematik Mantık, kümeler teorisi, cebirsel yapılar, vektör uzayları, matrisler ve matris uzayları.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Teorik anlatıma dayalı ders,problem çözmeye dayalı uygulama ile birlikte yürütülmektedir. |
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
LİNEER CEBİR II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
MAT 106 -Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Vektör uzaylarının lineer dönüşümleri ve matrisler, permütasyonlar, matris polinomları, özdeğer ve özvektörler, karesel formlar, lineer denklem sistemleri
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
Konuyu zaman zaman anlatma, zaman zaman öğrencilere anlattırma, öğrencilerle karşılıklı tartışma, sorular sorarak öğrencileri düşündürme. |
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
ENF 101 -Zorunlu |
AKTS |
(2 2 3) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Bilgisayar donanım bilgisi, İşletim sistemi, yazılımlar, kullanım ilkeleri |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
ENF 102 -Zorunlu |
AKTS |
(2 2 3) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Algoritma mantığı ve BASIC programlama dili, nümerik işlemlerle ilgili bilgiler |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
EKONOMİ I |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 111 -Zorunlu |
AKTS |
(2 0 2) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Ekonomi biliminin kapsamı, temel kavram ve varsayımları, ekonominin temel sorunları, ekonomik sistemler, milli gelir ölçümleri ve belirlenmesi, para tanımı ve tarihçesi, para arzı ve talebi, bankacılık, uluslar arası para sistemi,ödemeler dengesi, dış ticaret dengesi GSMH, istihdam teorisi, enflasyon ve enflasyonu tetikleyen unsurlar.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
EKONOMİ II |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 112 -Zorunlu |
AKTS |
(2 0 2) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
1 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Enflasyon, para talebi, döviz kurları, Milli gelir-Milli hasıla, İşsizlik, Faiz, Rant-Kar konuları işlenmektedir |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|