3. Sınıf Ders İçerikleri
3.Sınıf Ders içerikleri
DERSİN ADI |
İSTATİSTİKSEL SONUÇ ÇIKARIMI |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 301 -Zorunlu |
AKTS |
(3 0 3) |
SAAT / HAFTA |
3 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Örnek istatistiği ve yığın parametresi kavramları, örnekleme bölümü ve merkezsel limit kuramı, istatistiksel hipotez ve ilgili temel kavramlar, ölçme düzeyinin önemi, doğrusal dönüştürmeler, standart normal, student’in t dağılımı ve F dağılımları arasındaki ilişkiler, istatistiksel hipotez ve güven aralığı arasındaki ilişkiler, iki yığına ilişkin istatistiksel hipotezler ve güven aralıkları ile tümevarım, örnekleme ve deney tasarımı ilişkisi, rassal araştırma yöntemlerinin önemi, Bartleft testi, uyum iyiliği testleri, çok değişkenli normal dağılım, çok değişkenli hipotez testleri, üstel aileler.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
ÖRNEKLEME ANKET TASARIMI II |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 302 -Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Küme örneklemesi, oran tahmini, anket süreci, anket türleri, anket yöntemlerinin tercihinde kullanılabilecek ölçütler, anket formunun düzenlenmesi, yapısı ve görünüşü, amacın açıklanması |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
ÖRNEKLEME ANKET TASARIMI I |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 303 -Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Örnekleme kavramına ilişkin temel tanımlar, Örnekleme, örnek genişliğinin tahmini, Basit rasgele örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
DENEY TASARIMI |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 304 -Zorunlu |
AKTS |
(2 2 3) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Deney kavramı ve deney türleri, deneysel verilerin niteliği, tasarımı ve işleyimi, deney tasarımı ilkeleri: rastsallaştırma, yineleme ve deneysel yanılgının denetlenmesi, değişke çözümlemesinin temel kavramları, kareler toplamı ve ortalaması, doğrusal model ve varsayımları, F-anlamlılık sınaması, değişkenlerin homojenliği: Bartlett, Cochran sınaması, çoklu ve ikili karşılaştırmalar, Latin karesi, Youden karesi tasarımı, eksik gözlemler, alt örneklem işleyim etkilerinin regresyon çözümlemesi. Özel seçimli, rastsal seçimli ve karışık seçimli modeller, beklenen kare ortalamaları ve Pseudo F testi, iç içe ve iç içe çok etkenli deneyler, iki yada daha çok etkenli deneyler, rastsallık üzerine kısıtlamalar, çok etkenli deney-bölünmüş parseller düzeni, çok etkenli deney-bloklarda etki karışımı, kesirli tekrarlar, kovaryans analizi, yanıt yüzeyi denemeleri.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I |
DERSİN KODU –TÜRÜ |
İST 305 -Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Tanım ve tarihçe, Karar problemi, karar problemlerinin modellenmesi ve çözümü, grafik yöntem, Doğrusal programlama, Simpleks yöntemi, M-yöntemi, iki aşamalı Simpleks yöntemi, dual, duyarlılık analizi, Ulaştırma problemi ve çözümü, Atama problemi ve çözümü, Ağ problemleri.
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 306 -Zorunlu |
AKTS |
(4 0 4) |
SAAT / HAFTA |
4 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Ağ analizleri, Doğrusal olmayan programlama, Dinamik programlama, simülasyon |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
NAFE OF THE MODULE |
Yoneylem Arastirmasi II |
NUMBER OF ECTS CREDİTS |
(4 0 4) |
HOURS / WEEK |
4/14 |
MODULE LECTURER |
|
YEAR / TERM |
3/Spring |
TYPE OF COURSE (COMPULSORY / ELECTIVE) |
COMPULSORY |
PRE REQUISITES / RECOMMENDED |
|
MODULE CONTENTS |
Network Analysis, Nonlinear Programming, Dynamical Programming, Simulation.
|
AIMS AND OBJECTIVES OF THE MODULE
|
|
METHOD OF ASSESSMENT |
|
TEACHING LANGUAGE |
Turkish |
TEXTBOOK/RECOMMENDED READINGS |
|
DERSİN ADI |
OPTİMİZASYON I |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 307 -Zorunlu |
AKTS |
(2 0 2) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
DP ile ilgili Varsayımlar ve Tanımlar, DP ile ilgili Örnekler ve Model Kurma, Hiper Düzlemler, Konveks Kümeler, Konveks Kümeler Üzerinde Lineer Fonksiyonlar, Grafiksel Çözüm Yöntemleri, Kanonik Formdaki DPP, Analitik Çözüm, Simplex Çözüm Yöntemi, İki evreli Yöntem, Büyük M Yöntemi, Doğrusal Modelin duali, Asıl ve Dual Modellerin Çözümleri Arasındaki İlişkiler, Dual Simplex Metodu,Ulaştırma Modeli, Atama Modeli, Atama Modelinde Özel Durumlar
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
OPTİMİZASYON II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 308 -Zorunlu |
AKTS |
(2 0 2) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Kısıtlanmamış problemler, Eşitlik kısıtlı çok boyutlu optimizasyon problemleri, Eşitsizlik kısıtlı optimizasyon problemleri, Doğrusal olmayan programlama: tek ve çok değişkenli kısıtsız optimizasyon yöntemleri, kısıtlı optimizasyon yöntemleri, geometrik programlama, hedef programlama İST 309 İstatistik Laboratuarı I. ( 0 2 1)
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
İSTATİSTİK LABORATUARI I |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 309 -Zorunlu |
AKTS |
(0 2 1) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / GÜZ |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Bernoulli büyük sayılar kuralı, deney ve model, istatistik ve tahmin, verilerin düzenlenmesi, sayım, gözlemlerin betimlenmesi, analiz ve örnekleme bilgisayar destekli uygulamalar |
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|
DERSİN ADI |
İSTATİSTİK LABORATUARI II |
DERSİN KODU -TÜRÜ |
İST 310 -Zorunlu |
AKTS |
(0 2 1) |
SAAT / HAFTA |
2 /14 |
DERSİ VEREN ÖĞRETİM ÜYESİ |
|
YIL / DÖNEM |
3 / BAHAR |
TÜRÜ (ZORUNLU / SEÇMELİ) |
ZORUNLU |
ÖN-ŞART / ÖNERİLEN |
|
DERSİN İÇERİĞİ |
Hipotez testleri, lineer regresyon ve korelasyon, çok değişkenli istatistiksel analizler, stokastik süreçler ve bilgisayar uygulamaları
|
AMAÇ VE HEDEFLER (ÖĞRENME ÇIKTILARI VE YETKİNLİKLER)
|
|
ÖĞRENME YÖNTEMİ |
|
OKUTULDUĞU DİL |
TÜRKÇE |
DERS KİTABI / DİĞER MATERYALLER |
|